Home

Рэклама

Наладка

Мастацтва кампрамісаў

« Папярэдні запіс | Наступны запіс »
Лют. 3, 2009 | 08:38 pm

Прыдумаў як прымірыць прыхільнікаў назваў Літвы і Беларусі ў нашым краі. Трэ назваць краіну Белалітва. І letuviai не падкапаюцца, і беларусам "пераемна". Ведаю, што пан Алесь Белы рачыў прыдумаці раней Новую Літву, але гэта ён пэўне пасьпяшаўся. Бо і яму новая назва пасуе лепей. А жыхары Белалітвы будуць называцца белалітвінамі. Што, брэд настаяшчы?
Цэтлікі: ,

Спасылка | Пракамэнтаваць | Дадаць да запамінаў | Паведаміць сябру

Comments {22}

silverrebel

(бяз тэмы)

from: [info]silverrebel
date: Лют. 3, 2009 07:45 pm (UTC)
Спасылка

Белалітва будзе пераемніцай Літбелу?

Адказаць | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 3, 2009 08:37 pm (UTC)
Спасылка

Альбо Бел.літу.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Edge

(бяз тэмы)

from: [info]edge_by
date: Лют. 3, 2009 08:13 pm (UTC)
Спасылка

да да актуальная проблема как примирить эльфов с хоббитами

Адказаць | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 3, 2009 09:05 pm (UTC)
Спасылка

Так, адных літвінаў штук пяць гатункаў, ды яшчэ беларусаў як мінімум тры. Дзе там усіх памірыш))

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Edge

(бяз тэмы)

from: [info]edge_by
date: Лют. 3, 2009 11:34 pm (UTC)
Спасылка

обожаю этот зверинец
вы такие прикольные
сижу наблюдаю кайфую :)

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 4, 2009 09:20 am (UTC)
Спасылка

Пан стаў так хутка палякам і глядзіць на ўсё звонку. Сьмеху варта.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Edge

(бяз тэмы)

from: [info]edge_by
date: Лют. 4, 2009 11:08 pm (UTC)
Спасылка

моя польскость не при чем
вы просто придумали себе игру и весело в нее играете надеюсь ты понимаешь что никаких литвинов не существует в природе как и хоббитов
просто прибывание за границей этого мирка помагает посмотреть на это реалбно

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 5, 2009 08:13 am (UTC)
Спасылка

"никаких литвинов не существует в природе как и хоббитов"

Дазволю сабе не пагадзіцца. Калі ёсьць хоць адзін чалавек, які сябе так называе. значыцца літвіны ёсьць. Я ж бачу, што літвінаў у нас прынамсі некалькі тысяч. то бок чаму яны не могуць лічыцца асобным этнасам? Амерыканцаў таксама няма. Што іх лучыць акрамя супольнай тэрыторыі? Гэта нашчадкі ангельцаў, гішпанцаў, немцаў, палякаў, кенійцаў і г.д. Таму літвінская ідэнтычнасьць мае права на існаваньне, калі яе рэальна вызнаюць людзі.

Глядзець з Польшчы рэальна думаю складана. Бо ты абмежаваны інфармацыяй, якая ёсьць у інтэрнэце. Некаторыя асобы сапраўды ствараюць дзіўнае ўражаньне аб літвінах сваёй гіперактыўнасьцю. Я сам спакойна стаўлюся да гэтага і хутчэй сімпатызую. чым актыўна неяк імкнуся ствараць літвінскі рух. Маю іншыя клопаты. Я бачу галоўную прычыну з'яўленьня літвінства ў незадаволенасьці часткі грамадзян Беларусі тым, у якім напрамку рухаецца краіна. Думаю, калі б Беларусь мела дэмакратыю і праеўрапейскую палітку, то не было б неабходнасьці ад яе адасабляцца. Па сутнасьці гэта была б "Літванія". Але ж такога няма. Беларусы - збольшага арыентаваная на Расею, на Ўсход, праваславіе. Што ж рабіць тым грамадзянам Беларусі які унутрана не прымаюць такі выбар і маюць зусім іншыя арыенціры? Па сутнасьці яны ментальна бліжэй да палякаў ці літоўцаў, чым да астаніх беларусаў, яны апынуліся як бы у пастцы ў межах РБ.

Можна канешне сказаць, што гэта ўсё палякі і літоўцы і ёсьць, толькі збеларусізаваныя і зрусіфікаваныя. Але можна сказаць, што гэта культурна і ментальна апалячаныя беларусы. І тое і тое дае прыкладна аднолькавы варыянт. І на гэтым грунце цалкам магчыма (але не гарантавана) з'яўленьне шырокай групы насельніцтва з літвінскай ідэнтычнасьцю, калі сітуацыя да таго дасьпее. Я так це розумію.

А ў Польшчы таксама ёсьць розныя кашубы, шлёнзакі і лэмкі. І добра што ёсьць. Diversity is good.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Владимир Луцкер

(бяз тэмы)

from: [info]kirtkele
date: Лют. 3, 2009 08:43 pm (UTC)
Спасылка

Нынешняя Литва (Ермолавича "Па сьлядах аднаго мифа" читали?) скорее аукшайты и иже с ними. Историческая Литва - еще известна как Черная Русь - Понеманье.
И было же не просто Великое Княжество Литовское - Великое Княжество Белорусско-Литовское...

Адказаць | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 3, 2009 08:56 pm (UTC)
Спасылка

"И было же не просто Великое Княжество Литовское - Великое Княжество Белорусско-Литовское..."

Пане, было Вялікае князства Літовское, Русское, Жамойтское і гэтак далей, альбо проста Вялікае княства Літоўскае ці проста Літва.
Ермаловіча чытаў даўна, трэ асвяжыць, яшчэ раз перачытаць, каб ураўнаважыць карціну. Але я не згодны што тагачасная Літва - гэта толькі Чорная Русь. Лічу што яна займала тэрыторыю як часткі цяперашняй Беларусі, так і Літвы (Аукштота). Ну і натуральна гэта было племя балцкае, якое размаўляла старадаўняй літоўскай мовай.

Міндоуг, Гедымін, Карыбут, Свідрыгайла - гэта адназначна літоўскія імёны, а не беларускія. Тое, што потым літоўскія князі і частка шляхты пад уздзеяньнем рускай (беларускай) культуры паступова славянізаваліся - таксама неаспрэчна, але яны захавалі сваю літоўскую ідэнтычнасьць, што праявілася ў прыняцьці літоўцамі каталіцтва (насуперак пераважнаму праваслаўю русінаў). Акрамя таго яны потым пакінулі беларускую мову і культуру, калі гэта стала замінаць, і прынялі польскую.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Уладзімір Васькоў

(бяз тэмы)

from: [info]palivac
date: Лют. 3, 2009 09:18 pm (UTC)
Спасылка

"гэта адназначна літоўскія імёны"

На самой справе пакуль невядома, што гэта за імёны.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 3, 2009 09:58 pm (UTC)
Спасылка

Ну, гістарычная навука так лічыць. І здаровы сэнс падказвае. А якія яны могуць быць?

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Уладзімір Васькоў

(бяз тэмы)

from: [info]palivac
date: Лют. 3, 2009 10:16 pm (UTC)
Спасылка

Хто канкрэтна так лічыць? Томас Баранаўскас?

Ёсць такое стараславянскае імя - Паганяйла. Яно таксама літоўскае?

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 4, 2009 09:18 am (UTC)
Спасылка

Ня толькі. Яшчэ Мацей Стрыйкоўскі і Ян Длугаш, якія жылі ў 15-16 стагоддзях (першы нават у ВКЛ) і цудоўна былі знаёмыя з літвінамі, ведалі хто яны, якія маюць звычаі і на якой мове размаўляюць. Вось як вы зараз можаце распавесьці пра сучасных літоўцаў ці палякаў. А яшчэ можна было б шмат цікавага знайсьці ў нямецкіх хроніках часоў барацьбы тэўтонаў з Літвой, але на жаль гэтую крыніцу белрускія гісторыкі ня вельмі любяць, бо яна ім хіба ня зручная.

Наконт Паганяйлы я ня ведаю. Паміж балцкімі і славянскімі імёнамі ёсьць пэўныя падабенствы: напрыклад балцкімі з'яўляюцца Ліздэйка, Данейка (але яны гучаць вельмі падобна да славянскіх).
Так, я чытаў пра версіі, накшталт Міндовг = Ментяй (амаль што Мітька) і гэта мяне не пераканала.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Владимир Луцкер

(бяз тэмы)

from: [info]kirtkele
date: Лют. 4, 2009 08:30 pm (UTC)
Спасылка

Не стоит игнорировать и Анжея Быховца; текст его хроники обнаруживается в Сети обычным поисковмком.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Владимир Луцкер

(бяз тэмы)

from: [info]kirtkele
date: Лют. 4, 2009 08:41 pm (UTC)
Спасылка

Я имел ввиду самое начало становления ВКЛ. И, потом, СЗ-З Беларусь вплоть до начала первой мировой войны считалась Литвою, не говоря о 13-м веке... Брест-Литовск, У Мицкевича "Литво, ойчызна моя" это о Новогрудчине... 1252 дай Бог памяти, кажется Роман Галицкий воевал Литву (в частности - в Волковыске)...

После того, как Гидеминас отбил у татар Киев КЛ распростерлось от Балтийского и до Черного...
Ермолович как раз достаточно веско аргументирует, что историческая Литва, самое начало становления - так-таки верхнее Понеманье.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 5, 2009 08:16 am (UTC)
Спасылка

Ну, я не адмаўляю, што Літва была і на тэрыторыі Беларусі. Толькі не згодны высновы некаторых аўтараў, што яна не датычыла цяперашняй Літвы. На маю думку, яна ахоплівала як цяперашнюю Літву. так і Паўночна-Захонюю Беларусь. І насельніцтва яе было балтамі (літоўцамі ў цяперашнім сэнсе)

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

aloksa_p

(бяз тэмы)

from: [info]aloksa_p
date: Лют. 6, 2009 07:26 pm (UTC)
Спасылка

Ja nie historyk, i moża ja czaho nia pomniu dakladna, ale, zdajecca mnie, szto VKL paustala, kali abjadnalisia kniastvy Navahrudzkaje i Polackaje. Moża szlachta niedzie i byla balckaja, ale nasielnictva?? Napeuna nia u Polacku.
PS Jaszcze prapanuju zadumacca nad pieknym slovam "Gudas".

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 6, 2009 09:08 pm (UTC)
Спасылка

"VKL paustala, kali abjadnalisia kniastvy Navahrudzkaje i Polackaje"

Паўстаньне ВКЛ пакрыта туманам (нават наконт першай сталіцы спрэчкі ходзяць). Пісьмовасьці бракавала. Уся інфармацыя пра пачаткі ВКЛ бярэцца з нямецкіх хронік і рускіх летапісаў. Таму версіяў ствраэньня ВКЛ некалькі. Але наколькі я памятаю спачатку ВКЛ складалася з балцкіх зямель Літвы і Жмудзі і славянскіх Наваградчыны. Полаччына канчаткова была далучана толькі ў 1307 годзе.

PS Jaszcze prapanuju zadumacca nad pieknym slovam "Gudas".
Гэта я жартую. Слова як слова. Па аднэй версіі яно паходзіць ад "готаў", якія даўна засялялі нашыя прасторы, вось назва і засталася.
Ну што Ты бегаеш, як гудас з кошыкам!"


Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

aloksa_p

(бяз тэмы)

from: [info]aloksa_p
date: Лют. 8, 2009 08:59 am (UTC)
Спасылка

сие творение смердит, а писарь - охайник

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

dziaciuk

(бяз тэмы)

from: [info]dziaciuk
date: Лют. 8, 2009 10:59 am (UTC)
Спасылка

вось табе за гэта вершык 16 стагоддзя:

Цнотливый чоловек каждый
стреже сумненья своего завждый.
Бо цнота каждого цнотливого быва вывышона над злото,
а нецнота быва подептана из славов его в блото.

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

aloksa_p

(бяз тэмы)

from: [info]aloksa_p
date: Лют. 11, 2009 04:18 pm (UTC)
Спасылка

Ах так!... ну дык вось табе:
http://www.youtube.com/watch?v=5ruNijRWf-U

Адказаць | Бацькоўскі | Галіна

Рэклама

Наладка